Frakt og levering

Leveringstid

Leveringstid beregnes normalt til 2-4 virkedager + ordinær postgang.Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Dersom vi kan levere varen vil du få en e-post om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering. Fast frakt kr 50,-. Vi sender ikke til utlandet. Vi leverer til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen.

Leveransevilkår

Alle ordre fra Suser i Sivet blir sendt via BRING. Du får en hentemelding på sms om når og i hvilken lokale "post i butikk" der pakken kan hentes.  Du kan også velge å hente varer på Suser i Sivet på Tolvsrød. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor). Dersom varen kunden ønsker er utsolgt kan kunden ta kontakt med Suser i Sivet for spørsmål om når varen er tilbake på lager. Eventuelt vil dette være informasjon som kommer frem på produktet i nettbutikken.

Bytting

Du kan bytte samme vare i annen farge eller størrelse. Du blir ikke belastet for returfrakt ved bytting av størrelse eller farge, med forbehold om at vi har varen på lager. For å være på den sikre siden anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt i nettbutikken og  sender tilbake opprinnelig vare med ønske om refusjon. Velg  "retur" istedenfor "bytte" i returløsningen,www.suserisivet.no/retur.  Vi refunderer beløpet senest 5 dager etter mottatt retur. Send pakken tilbake via ditt lokale postkontor (BRING).
Om du ikke benytter vår adresseetikett, må håndtering av returen påberegnes noen dager ekstra.

Retur

Du melder din retur raskt og enkelt via nettbutikken,se vedlagt veiledning i pakken. Vi mottar din returmelding. Når vi mottar returen, håndterer vi denne og pengene vil bli refundert. Vi trekker kr. 90,- fra det beløpet som du skal ha refundert.
Dersom du skal returnere en vare bør du benytte den ferdige utfylte adresseetiketten som ligger vedlagt i pakken. Leverer pakken der du hentet den(eller på et annet hente-/innleveringssted som har BRING). Du får nå  sporing på denne pakken. Sporing er en sikkerhet for deg dersom den skulle komme på avveie. I de tilfeller hvor vi eventuelt har gjort en feil, eller ved reklamasjon vil du ikke bli belastet for returkostnaden. NB! SEND MED ORDREBEKREFTELSEN I PAKKEN.
Har du appen vår, så får du appfordelspris på returen,kr 60,-
Dette får du ved å legge inn returkoden som du finner i appen når du registrerer returen.
Tilbakebetaling ved returer
Hva skjer dersom du allerede har betalt med kredittkort?

Om du har betalt med kort får du en automatisk e-post om at vi har startet en tilbakebetaling når vi registrerer returen. Pengene blir tilbakebetalt til samme kort som ble brukt ved kjøpet. Det kan ta opptil 2-3 dager før pengene er refundert.

Hva skjer dersom du har mottatt faktura og denne ikke er betalt?

Dersom du har valgt fakturabetaling men ikke betalt fakturaen, får du en oppdatert faktura dagen etter med nytt beløp dersom det er en delretur. Dersom fakturaen har blitt slettet får du en oppdatert faktura med fakturabeløpet 0 og teksten "Annullert" på fakturaen.

Hva skjer dersom du allerede har betalt faktura?

Dersom du har betalt faktura, så får du en e-post angående tilbakebetaling med informasjon om hvilket beløp som vil bli tilbakebetalt via Klarna. Du behøver da å fylle ut et skjema med konto-og personopplysninger.

Angrerett

Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post.

Varen må returneres uskadet i original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på.Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).
Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker

Dersom Posten er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,-  for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos Suser i Sivet, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes.

Reklamasjon

Du er som kjøper ansvarlig for å sjekke om produktet er uskadet. Dersom du oppdager feil eller mangler, må dette meldes til kundeservice så snart mulig.  Send oss en mail på kundeservice@suserisivet.no, eller ring oss på tlf. 33 32 88 30  for å få avtalt fri retur. SEND MED ORDREBEKREFTELSEN. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager .

Returadresse

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:

Suser i Sivet
Valløveien 50
3152 Tolvsrød

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.